Підсумки виробничої педагогічної практики студентів 4 курсу
Підсумки виробничої педагогічної практики студентів 4 курсу
Виробничу педагогічну практику студентів 4 курсу було організовано згідно з наказом № 164 від 12 лютого 2018 року та Порядком організації практик студентів НПУ імені М. П. Драгоманова. Практика проходила відповідно до навчального плану з 12 лютого по 25 березня 2018 року (401 уу, 402 уа, 409 уі, 404 уреф, 405 ур, 406 ур, 4 ускред, 4 ускан (6 тижнів); групи 408 уп, 4 ускпсих з 15 лютого по 14 березня 2016 року (4 тижні).
Базами виробничої педагогічної практики із загального переліку закладів середньої освіти, із якими укладено відповідні угоди, було обрано такі: спеціалізовані школи №41, №73, №200 та гімназії №75, №154, №172, №315, №323, а також гімназія НПУ ім. М. П. Драгоманова.
Під час педпрактики студенти оволоділи конструктивно-планувальними комунікативно-навчальними, організаційними та розвивально-виховними компетентностями.
Студенти виконали програму позакласної роботи, ознайомились із різними формами її проведення – вікторини, конкурси, випуски стінівок, екскурсії, вечори, ранки, тижні мови та літератури, зустрічі з письменниками, мовознавчі турніри, літературно-мовні композиції.
Слід зазначити, що на перших етапах у четвертокурсників виникали певні труднощі, а саме:
проблеми з активізацією пізнавальної діяльності учнів; не завжди вдавалося студентам правильно дозувати час на уроці; окремі студенти були несамостійні у розробці конспектів уроків, використовували готові матеріали, запропоновані вчителями-словесниками.
Захист виробничої (педагогічної) практики освітньо-кваліфікаційного рівня «бакалавр» проводився на засіданнях методичної ради шкіл. Також з метою оптимізації наступних практик було проведено захист педагогічної практики на кафедрі методики викладання української мови та літератури, де студенти мали змогу оприлюднити свої звіти, поділитися фото та відеоматеріалами, висловити зауваження і пропозиції щодо організації виробничої педагогічної практики. Звітна документація студентів відповідає вимогам.
Відгуки студентів-практикантів:
- Учитель має іти в ногу з часом. Нічого не маю проти вчителів-пенсіонерів (особисто у мене улюбленою була саме така вчителька), але педагог має розуміти, що освіта має відповідати сучасним викликам та вирішувати проблеми сьогодення, що сприятиме позитивному результату уроків. (Здоровець Софія, 406ур)
- Учні роблять дуже багато помилок у мовленні, а деякі зовсім відмовляються розмовляти українською. Їх потрібно виправляти, а якщо постійно переривати учня та виправляти помилки – він загубить думку, або взагалі не захоче продовжувати говорити. Доводилося запам’ятовувати усі помилки і виправляти вже після відповіді. (Ковган Аліна, 4уск)
- Для покращення комунікації між студентами та кураторами (керівниками) практики потрібно створити електронну платформу, де у відкритому доступі будуть розміщенні питання студентів і відповіді викладачів щодо аспектів проходження практики, а також треба впровадити можливість здачі щоденника практики в електронному вигляді, залишивши поза цією вимогою лише оцінювання з предметів (яке буде свідчити, що уроки в електронному вигляді були затверджені учителем) та відгуки з місця проходження практики й ВНЗ. (402уа група)
- В будь-якому класі є надмірно активні учні, звиклі бути в центрі уваги. До таких учнів потрібно було знайти підхід, і, в більшості випадків, їм вдалося впоратися з цією задачею. Крім того, потрібно завжди бути готовим до виникнення в учнів питань. Ігнорувати їх не можна, оскільки можна втратити інтерес, довіру і пошану класу. Щоб бути готовим до різного роду непередбаченим обставинам і несподіваним питанням, дуже важливо ретельне планування і обдумування всіх аспектів при підготовці учбового матеріалу. (Збірна група 4 курсу)
- Йдучи на практику, я надзвичайно хвилювалася, а коли дізналася, що доведеться працювати з досить дорослими учнями 8 класу (13-14 років), моє хвилювання досягло апогею.
Вчителька Ніна Іванівна дала таку характеристику класу: «Усі вони дуже чемні й виховані, але занадто флегматичні». Справді, її слова цілком підтвердилися уже на першому уроці. Учні виявилися спокійними, врівноваженимими, але виявляли мало інтересу до навчання. Їх треба було мотивувати і зацікавлювати, після декількох тижнів учні й самі почали виявляти інтерес, розкрилися як творчі та креативні особистості.
Коли одна учениця на уроці української літератури висловила думку, що їм не вистачає творчих завдань, завдань для роздумів, актуалізації особистого розвитку, зате на кожному уроці мають надлишок текстів, а вчитель сказала, що все це у рамках підготовки до ЗНО, я усвідомила ще одну проблему сучасної школи. Дуже часто вчителі забувають про виховний потенціал школи. Звісно, учням необхідно буде пройти етап ЗНО, але ж не це головне. На мою думку, значно важливіше підготувати учнів до реального життя, виховати гармонійно розвинену творчу ОСОБИСТІСТЬ. ( Лисенко Ольга, 406ур)