Творча зустріч і консультація зі стейкхолдером: у нас у гостях головна редакторка видавництва «Ранок» Ганна Булгакова
14 червня 2024 року раді були привітати на онлайновій зустрічі пані Ганну Булгакову, головну редакторку видавництва «Ранок». Місяць тому ми уклали Меморандум про співпрацю (http://surl.li/umuay), і втішені, що ця співпраця започаткована. На зустрічі також була присутня Юлія Полтавець, у недавньому минулому наша викладачка, а тепер – помічниця головної редакторки видавництва (до речі, восени вона прочитала студентам чудову лекцію про «Література для підлітків і молоді: видова специфіка та місце на видавничому ринку»). На початку пані Ганна розповіла про видавництво, потім зустріч пройшла у форматі запитань і відповідей. Вийшла дуже щира, невимушена, цікава розмова.
Поговорили про структуру (видавничі групи) корпорації «Ранок», основні напрямки книговидання, присутність на міжнародному книжковому ринку, труднощі в роботі під час війни. Окремо питання посипались про письменницьку діяльність гості, зокрема, її книги для дітей, присвячені екологічній тематиці, вивченню тіла і фізіології. Часто вона порушує в своїх книжках суспільно важливі, але замовчувані теми.
У другій частині бесіди торкнулися тем, які стосувалися порад фахівчині студентам і викладачам університету.
Які риси, на погляд роботодавця, важливі для студента, який іде у видавництво на практику? Що найбільше дратує в стажерах?
Ініціативність, відповідальність, відкритість у комунікації (здатність усі проблеми, в тому числі організаційні, вчасно обговорювати з редакторами). Дратує, відповідно, відсутність ініціативи, безвідповідальність, замовчування проблем, а ще – звичка ставити «ліниві» запитання (це коли спамлять керівників запитаннями, відповіді на які за кілька секунд можна знайти в словнику).
На що варто звернути увагу викладачам у межах освітніх програм, щоб зробити підготовку студентів максимально ефективною?
Без сумнівів, це практична підготовка. Формування вмінь писати чи редагувати потребує індивідуального підходу. Такий можливий в умовах конкретного виробництва на базі практики, коли студент отримує конкретне завдання і йому можуть вказати на його помилки. Ті самі навчальні ситуації можливі під час випуску, наприклад, студентської газети. Дуже помічним для навчання редагування є процес звіряння рукописів з правками і без них. Таке завдання варто б рекомендувати студентам виконувати під час проходження практик.
Насправді змістовна і дуже приємна вийшла зустріч. Сподіваємось на продовження.