Повернення магістрантки Анни Ткаченко з Педагогічного університету Верхньої Австрії після чотирьох місяців академічної мобільності за програмою ERASMUS+

Відповідно до Положення про академічну мобільність учасників освітнього процесу в Українському державному університеті імені Михайла Драгоманова та тристоронньої угоди на навчання між УДУ імені Михайла Драгоманова, студенткою факультету української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка та Педагогічним університетом Верхньої Австрії, м. Лінц направлено на навчання до Педагогічного університету Верхньої Австрії, м. Лінц з 22 вересня 2024 року по 31 січня 2025 року студентку другого (магістерського) рівня вищої освіти факультету української філології та літературної творчості імені Андрія Малишка спеціальності 035 Філологія Ткаченко Анну Олександрівну (заклади: Garsten School, Otto-Glück Schule).

Після завершення академічної мобільності магістрантка поділилася враженнями.

Навчання та практика в Австрії стали унікальним досвідом, який дозволив не лише покращити професійні навички, а й глибше ознайомитися з освітньою системою країни. Протягом чотирьох місяців проводено роботу у двох школах, де надано допомогу учням у вивченні німецької та англійської мов, підтримку у виконанні завдань та спостереження за методами викладання. Окрім роботи в школах, раз на тиждень відбувалися заняття – курс німецької мови та заняття, присвячені педагогіці. Під час цих занять обговорювали викладацькі спостереження, ділилися досвідом та аналізували різні педагогічні підходи.

Основні завдання та обов’язки під час академічної мобільності

  • • Допомога учням у виконанні завдань з німецької та англійської мов.
  • • Робота з учнями різних рівнів знань, надання індивідуальної підтримки.
  • • Спостереження за уроками та аналіз методик викладання.
  • • Організація навчального процесу, підтримка дисципліни та мотивації учнів.
  • • Участь у творчих та інтерактивних заняттях.
  • • Взаємодія з учителями, аналіз педагогічних стратегій.
  • • Використання інтерактивних методів навчання (гри, творчі завдання, проєкти).

Досвід роботи в школах

Під час практики вдалося працювати з учнями різного віку – від першокласників до учнів четвертого класу (за австрійською системою навчання). Це дало змогу побачити різницю в навчальних потребах дітей на різних етапах розвитку та адаптувати свій підхід відповідно.

Робота з наймолодшими учнями була дуже важливою, оскільки вони ще не мають повністю сформованих навичок самостійного навчання. Надано допомогу у виконанні вправ, використовуючи методики ігрового навчання. Було цікаво спостерігати, як інтерактивні методи (наприклад, навчальні ігри з м’ячем) допомагають дітям швидше засвоювати матеріал.       

Учні старших класів мали більш сформовані навички самостійного навчання, але деяким все ще потрібна була додаткова підтримка. Проведено роботу з дітьми над граматикою, написанням текстів, а також надано допомогу у підготовці презентацій. Особливо цінним був досвід роботи з учнями, які мали різний рівень знань, що дозволяло знаходити індивідуальний підхід до кожного.

Особливо важливою частиною практики була допомога українським учням, які опинилися в австрійській школі через обставини війни. Надано допомогу в адаптації до нової системи навчання, перекладі завдань та підтримці у вивченні мов.

Навчання під час академічної мобільності

Щотижневі заняття (в Pädagogische Hochschule Oberösterreich) відіграли важливу роль у професійному розвитку.

Курс німецької мови допоміг покращити мовні навички, що значно полегшило комунікацію з учнями та викладачами в школах.

Педагогічний курс. Ці заняття були присвячені аналізу нашої роботи в школах. Ми обговорювали труднощі, які виникали під час роботи в школах, аналізували педагогічні методи. Було корисно дізнатися більше про австрійську систему освіти та методики викладання.

Освітні подорожі. Окрім навчання та роботи в школах, студенти мали можливість подорожувати Верхньою Австрією. Це дозволило краще ознайомитися з культурою та історією регіону. Подорожі стали чудовим доповненням до практики, оскільки вони допомогли нам не лише відпочити від навчального процесу, а й розширити свої знання про країну, її культуру. 

Висновки та результати академічної мобільності

Академічна мобільність в Австрії стала надзвичайно цінним досвідом. Робота з дітьми різного рівня підготовки дозволила навчитися знаходити підхід до учнів з різними потребами та рівнями знань. Гнучкість та адаптивність стали важливими якостями, адже часто виникали ситуації, коли потрібно було швидко змінювати формат роботи через відсутність учнів або зміну розкладу. Покращення мовних навичок сприяло вдосконаленню комунікації.

ткаченко1ткаченко2ткаченко3ткаченко4ткаченко5